Magia bożonarodzeniowych dekoracji


Wykonywanie ozdób bożonarodzeniowych, a później ozdabianie mieszkania to najprzyjemniejsza część przygotowań do świąt. Dziś zamieszczam kilka zdjęć z moimi dekoracjami. Większość z nich została wykonana w zeszłym roku, bo w tym nie miałam zbyt wiele czasu. Wszystkie jednak cieszą moje oko i są pięknym dopełnieniem świątecznej atmosfery.


Wieńce to jedne z najprzyjemniejszych dekoracji do zrobienia. Do ich wykonania potrzeba jedynie styropianu wyciętego w kształcie koła. Ja owijam go dekoracyjnym materiałem lub wstążką, a następnie w zależności od tego, jaki efekt chcę osiągnąć ozdabiam według uznania. Na pierwszym zdjęciu użyłam szyszek, na drugim baniek różnej wielkości, na ostatnim wykorzystałam zielony łańcuch. Do przyklejania ozdób użyłam specjalnego pistoletu z klejem, który można kupić w każdym sklepie budowlanym. Jest to rzecz nie do przecenienia. Właściwie bez tego pistoletu nie dałoby się zrobić tych wszystkich ozdób. Jego użycie jest bardzo łatwe, trzeba tylko uważać, aby się nie oparzyć. 

***

Poniżej dekoracja zupełnie z innej bajki.
Domek piernikowy  to zabawa dla tych, którzy lubią spędzać czas w kuchni. Wbrew pozorom jest on bardzo prosty do wykonania, ale dość czasochłonny. Przyznaję, to dzieło głównie mojego męża. Natomiast choinki, które widać wokół domku, to już moja sprawka. Jedna wykonana jest z piórek, druga oklejona złotym drobniutkim łańcuchem, a trzecia z kordonka. Podstawą do ich wykonania jest stożek styropianowy. 


 Chatka piernikowa kojarzy mi się z bajką o Jasiu i Małgosi, nie mogło wiec ich zabraknąć.

A ta choinka na pierwszym planie to prezent od mojej siostry. Piękna, prawda?


Poniżej moja ulubiona choinka z białych piórek. Mam ją już drugi rok i bardzo ją lubię. 



***

I kolejna choinka. Tym razem dużo większa (ma około metra wysokości).
Choinka to z jednej strony tradycyjna ozdoba Bożonarodzeniowa, a z drugiej jej stożkowy kształt jest dość nietypowy. Idealnie nadaje się do małego mieszkania, bo zajmuje naprawdę niewiele miejsca.
Do jej wykonania użyłam papieru szarego, któremu nadałam stożkowy kształt. Następnie wzmocniłam go tekturą. Tak wykonany szkielet owinęłam zielonym łańcuchem i ubrałam na biało.


Poniżej zwykły ale zabawny stroik z aniołkiem.


I anioł, ale w zupełnie innym wydaniu. Bardzo go lubię. Choć został kupiony zupełnie z innej okazji świetnie sprawdza się jako ozdoba Bożonarodzeniowa, szczególnie z kagankiem i w otoczeniu piór.


Ten biały kolor, który przejawia się w moich dekoracjach, to chyba po prostu tęsknota za białymi, zimowymi świętami.


A na koniec...szopka. To jedna z tych ozdób, które wykonałam w tym roku. Samą szopkę wprawdzie kupiłam, ale przykleiłam do niej aniołka  no i zrobiłam świecące tło i zagospodarowałam przestrzeń wokół szopki.



WESOŁYCH ŚWIĄT!!!

Share this:

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 komentarze:

Prześlij komentarz