Dzieci! Mikołaj jedzie!

Mikołaj... magiczny, grudniowy czas... Zawsze lubiłam mikołajki, a teraz, kiedy jestem mamą, cieszą mnie one jeszcze bardziej. Lubię tą całą otoczkę tajemniczości, ten czas wyczekiwania, rozentuzjazmowania dzieci, kiedy opowiadają  o Mikołaju z wypiekami na twarzy. To pierwszy rok,  kiedy mój synek rozumie coś z tego i .... czeka :) 
U nas w rodzinnym domu celebrowało się dzień Św. Mikołaja i to chyba dlatego tak mi zostało do dziś:) W tych smutnych i szarych czasach komunizmu, w których przyszło mi dorastać, moi rodzice dbali o to, abyśmy wynieśli wiele radości ze spotkań ze Św. Mikołajem. 

A poza tym od teraz rusza czas przygotowań do świąt. Możemy oficjalnie przyznać się, że czekamy na święta, że podobają nam się ustrojone choinki  w wystawach sklepowych, można bezkarnie słuchać świątecznych piosenek, robić prezenty, dekorować mieszkania i domy. I wszystko to już bez marudzenia postronnych osób, że to wcześnie, że się zdąży znudzić. 
Mnie się nigdy nie nudzi, a ten przedświąteczny czas zawsze mija zbyt szybko. Zresztą lubię grudzień, nawet bardzo. To wyjątkowy miesiąc, czas oczekiwania, obdarowywania się prezentami, czas,  kiedy myślimy więcej o innych, kiedy jesteśmy trochę lepsi, wrażliwsi. No i lubię ten czas dekorowania własnej przestrzeni, nadmiaru światełek, świątecznych piosenek i filmów. Ale nie tylko dlatego. Dla mnie grudzień  wiąże się również z osobistą uroczystością. Bo to właśnie w grudniu obchodzimy z mężem rocznicę ślubu. Tak, tak należę do tych niepoprawnych romantyczek, które brały ślub w okresie świąteczno - noworocznym. I wiecie co, nie zamieniłabym tego na żaden inny miesiąc w roku:)  Mimo, że tak lubię słońce i upały.

A teraz, wygląda na to, że grudzień będzie też czasem, kiedy przyjdzie na świat nasze drugie dziecko... No ale wybiegłam w przyszłość. No i niespodziewanie dla siebie samej odbiegłam od tematu.

No więc jedzie Mikołaj, dzieci się cieszą, szukają prezentów pod poduszką. Może i my coś znajdziemy?:)   I pamiętajcie, to dobry moment,  żeby odnaleźć w sobie dziecko:) 












 A jak Mikołaj to i czas pakowania prezentów rozpoczyna się na dobre. A tu przyda się nie tylko papier i wstążka, ale wszystko na co pozwoli nam fantazja albo, co mamy w zasięgu ręki. Można więc wykorzystać takie rzeczy jak szyszki, gwiazdki, anyż, suszone plasterki pomarańczy, dzwoneczki, bańki, serduszka, zielone gałązki, itp, itd




 Radosnych Mikołajek i pięknego grudnia Wam życzę:)

Share this:

JOIN CONVERSATION

16 komentarze:

  1. Pięknie i trafnie wszystko ujęłaś... Dla mnie 6 grudnia też jest początkiem tej grudniowej magii. Już pierwsza świeca adwentowa nastraja świątecznie, ale to na 6 grudnia choinka już jest wystrojona. W pokojach błyszczą światełka, a świąteczne nuty grają non stop. Kocham ten czas. Dla Was grudzień będzie jeszcze bardziej wyjątkowy i magiczny - szczęśliwego rozwiązania! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pakować prezenty, ale tez bardzo lubię dostawać pięknie zapakowane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne i bajkowe dekoracje się u Ciebie Elu pojawiły :) Poczułam się jak w zimowej krainie baśni Andersena. 6 grudnia to początek magii świąt, chociaż ja tak na prawdę czuję tą magię dopiero w Wigilię.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze staram się wcześniej wyczarować świąteczny nastrój i poczuć magię świąt. Szczególnie zależy mi na tym w tym roku, bo potem mogę nie zdążyć:)

      Usuń
  4. Teraz dopiero i ja zaczynam mój przedświąteczny czas. Trochę choroba pokrzyżowała mi plany ale jestem dobrej myśli :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę dużo zdrówka i pięknych przygotowań do świąt:)

      Usuń
  5. Ja również uwielbiam grudzień i czas przygotowań do Świąt :) Przepiękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo u Ciebie świątecznie :)
    Ślicznie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj jak pięknie i świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To moja ulubiona pora. Magiczna.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj coś jest w tym grudniu magicznego:) Pozdrawiam

      Usuń